برای ۳۰ لیتر بنزین ۴۰ هزار تومان پول می گیرند!

برای ۳۰ لیتر بنزین ۴۰ هزار تومان پول می گیرند! ام آی جی تی: گلایه های مربوط به تخلفاتی كه در جایگاه های سوخت صورت می گیرد از جانب مشتریان روز به روز بیشتر می گردد و به نظر میرسد نه تنها ریشه این تخلفات از شمال به جنوب و از شرق به غرب كشیده شده است بلكه انواع آن هم گسترده شده و از ابهاماتی در خصوص قاطی بودن آب و هوا داخل بنزین به دریافت پول بیشتر از مشتری در قبال بنزین رسیده است.



گزارش های میدانی ایسنا از آن حكایت می كند كه زیر پوست خیلی از جایگاه های عرضه سوخت شهر تهران اتفاقاتی به جز سوخت رسانی صورت می گیرد. اتفاقاتی كه گریبان مشتریان را گرفته و موجبات نارضایتی آنها را فراهم آورده است. البته شایعه قاطی كردن آب و هوا با بنزین همواره سر زبان ها بود و خیلی از مصرف كنندگان همچنان بر این باورند بنزینی كه از بعضی از جایگاه ها دریافت می كنند زودتر از زمان انتظار تمام می گردد.

موضوعی كه وزیر نفت هم به آن واكنش نشان داد و اوایل سال ۱۳۹۵ جایگاه داران را به كم فروشی متهم كرد و اظهار داشت كه هر سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مدیران جایگاه ها به زندان می روند كه عمده دلایل آن عدم پرداخت بدهی به شركت نفت، قاطی كردن گازوئیل با بنزین و كم فروشی است.

آب+هوا+بنزین!

در این راستا، یكی از مصرف كنندگان سوخت به ایسنا اظهار داشت: پس از اینكه چراغ بنزین ماشین روشن شد، سوخت گیری كردم و پس از سوخت گیری متوجه بروز خلل در عملكرد ماشین شدم. با مكانیك ماشین تماس گرفتم و مشخصات مشكلات بوجود آمده را شرح دادم. نظر مكانیك این بود كه احیانا جایگاه دار آب قاطی بنزین كرده است. مشابه این اتفاق هفته گذشته برای یكی از دوستانم هم رخ داده بود.

فصل جدید مشكلات جایگاه های سوخت

اخذ پول بیشتر از مشتریان فصل جدید مشكلات جایگاه ها است. البته این مشكل بیشتر شامل حال خانم هایی می گردد كه هنگام سوخت گیری خودروی خویش را ترك نمی كنند و عملیات سوخت گیری را بر عهده جایگاه دار می گذارند.

در این راستا یكی از مشتریان سوخت به ایسنا اظهار داشت: من هیچگاه برای سوخت گیری از خودرو خارج نمی شوم. بارها و در جایگاه های مختلف سراسر شهر متوجه این مورد شدم كه برای مثال برای سی لیتر بنزین هزینه چهل لیتر بنزین را دریافت می كنند.

مصرف كننده دیگری هم دراین مورد توضیح داد: این اتفاق بارها رخ داده است و جایگاه دار بیشتز از مبلغی كه باید، از كارت من پول كشیده است. من حتی تلاش كردم این مشكل را به شماره تلفنی كه بعنوان مركز تخلفات عرضه شده بود تماس بگیرم و گزارش كنم اما موفق نشدم.

این مشكلات درحالی از جانب مشتریان سوخت گزارش می گردد كه مسئولان همچنان بر نظارت بر جایگاه ها و كیفیت سوخت تاكید دارند. البته به نظر می رسد وجود چنین تخلفاتی را غیرممكن نمی دانند و از مردم خواسته اند تخلفات را گزارش كنند.

تخلفات را گزارش كنید

در این راستا، علیرضا رجب پور، مدیر بازرگانی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینكه سه نوع نظارت كمی، كیفی و درجه بندی بر عملكرد جایگاه ها وجود دارد، توضیح داد: نظارت های كمی و كیفی به صورت هفتگی و ماهانه صورت می گیرد. طی آن تلمبه ها آزمایش می گردد. همینطور نمونه گیری به صورت مستمر و روتین و گاهی هم سرزده از بنزینی كه در مخازن جایگاه ها وجود دارد انجام می گردد. در نظارت درجه بندی هم نظارت كلی بر تمام ابعاد جایگاه شامل زیبایی، ایمنی، نظافت، كاركنان، سالم بودن دستگاه ها و... صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: البته عده ای سودجو هم وجود دارند كه رفتار آن ها سبب میشود گاها اتفاقات مذكور هم رخ بدهد. به خصوص برای خانم هایی كه هنگام سوخت گیری از خودرو پیاده نمی شوند. متاسفانه برای هركدام از این افراد نمی توانیم یك كنترل كننده داشته باشیم. اگر مصرف كنندگان تخلف پیش آمده و مشخصات جایگاه را با استفاده از شماره ۰۹۶۲۷ منتقل كنند بلافاصله پیگیری می گردد و جرایم سنگینی را هم باید بپردازند.

مدیر بازرگانی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی درمورد كیفیت بنزین هم اظهار نمود: امكان ندارد بنزین تولیدی آب داشته باشد. بنزین از پالایشگاه به انبارها منتقل شده و با نظارت و كنترل كامل بارگیری می گردد برای جایگاه ها. هم مخازن هر روز كنترل می شوند و هم نفتكش هایی كه بنزین را از انبارها بارگیری می كنند. همینطور بار آن ها پیش از خالی شدن نمونه گیری می گردد.

رجب پور ادامه داد: قاطی كردن آب داخل بنزین به صورت عمدی بسیار بعید است اما اگر چنین موضوعی گزارش شود، به محض اطلاع رسانی فورا پیگیری میشود. اگر صحت داشته باشد جایگاه بسته می گردد و تخلیه بنزین صورت می گیرد و مواد جایگزین تحویل داده می گردد و با متخلف برخورد می گردد.




1397/02/09
23:18:19
5.0 / 5
4757
تگهای خبر: بنزین , سوخت , كیفیت , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز