مدیر پایانه های نفتی مطرح كرد:

رشد ۳۸ درصدی پهلودهی نفتكش ها، صادرات نفت ایران ركورد زد

رشد ۳۸ درصدی پهلودهی نفتكش ها، صادرات نفت ایران ركورد زد ام آی جی تی: مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: این شركت ۱۰۵۰ نفتكش را در سه پایانه این شركت در كشور پهلو داده كه نسبت به سال ۹۵، معادل ۳۸ درصد رشد داشته است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینكه صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل ركورد زده و رقم ۲.۶ میلیون بشكه در روز را ثبت كرده است، اظهار داشت: امیدواریم كه این روند رو به رشد ادامه یابد؛ این در شرایطی است كه از سال قبل هم عملیات سوآپ نفت از سر گرفته شده كه تابحال ۷۱ نفتكش در پایانه نفتی شمال، تخلیه و بالغ بر ۳.۵ میلیون بشكه نفت سوآپ شده است.
وی درباره تفاهمنامه ها و قراردادهای امضا شده این شركت توضیح داد: تفاهمنامه ای كه با دانلوپ انگلستان امضا كردیم، با هدف یكسان سازی مشخصات فنی هوزهای شناور امضا شده است، چون كه این شركت در این زمینه، صاحب تجربه است و این تفاهمنامه می تواند زمینه ساز انتقال فناوری باشد.
به گفته موسوی، تابحال تجهیزات مهمی را از شركت دانلوپ دریافت كرده ایم كه با تفاهمنامه امروز، همكاری های دوطرفه با جدیت بیشتری ادامه می یابد.
مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران با اشاره به امضای تفاهمنامه همكاری پژوهشی با جهاد دانشگاهی خاطرنشان كرد: پایانه های نفتی بیشترین قراردادهای همكاری را در صنعت نفت با جهاد دانشگاهی امضا كرده كه بخش زیادی از آنها به مرحله اجرا درآمده است.
وی طراحی جدید بازوهای بارگیری را كه جهاد دانشگاهی به شركت پایانه های نفتی عرضه داده، همچون دستاوردهای این همكاری ها عنوان نمود و ادامه داد: اكنون این بازوی بارگیری در اسكله ۱۰ نصب شده است و بزودی به بهره برداری می رسد.
موسوی همینطور درباره امضای قرارداد نوسازی اسكله آذرپاد كه با یك شركت داخلی امضا شده بود، اظهار داشت: پایانه های نفتی به تبعیت رویكرد وزارت نفت، بازسازی و نوسازی تأسیسات را مد نظر دارد و با عنایت به بمباران اسكله ۱۴ در دوران جنگ تحمیلی، این تأسیسات برای اولین بار نوسازی می شود؛ گفتنی است ارزش این قرارداد ۷۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران، بعد از امضای تفاهمنامه ها و قراردادهای همكاری این شركت با شركت های داخلی و خارجی توضیح داد: این شركت در سال ۹۶، ۱۰۵۰ نفتكش را در سه پایانه این شركت در كشور پهلو داده كه نسبت به سال ۹۵، ۳۸ درصد رشد داشته است.

1397/02/21
18:24:54
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: صادرات , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز