مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان:

2000 روستای كرمان در تابستان با تانكر آبرسانی می شوند

2000 روستای كرمان در تابستان با تانكر آبرسانی می شوند ام آی جی تی: مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان كرمان با اشاره به اینكه 705 روستای استان هم اكنون به وسیله تانكر آبرسانی می شوند اظهار نمود: پیش بینی می گردد تعداد روستاهای آب رسانی به وسیله تانكر در تابستان جاری به 2000 مورد برسد.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، "علی رشیدی" عصر امروز در كارگروه سازگاری با كم آبی استان كرمان، با اشاره به اینكه كم آبی 50 سال اخیر، بیشترین تاثیر را بروی روستاهای استان كرمان گذاشته است اظهار نمود: در سطح استان امسال با عنایت به بازندگی های اخیر و گرمای بی سابقه، حدودا بیش از 90 درصد منابع آب سطحی را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: از 670 حلقه چاهی كه در سطح روستاهای استان كرمان فعال است، 201 حلقه چاه با كمبود شدید آب مواجه می شوند كه بعضی از آنها كاملا خشك خواهند شد.
وی خاطرنشان كرد: طبق بررسی های صورت گرفته توسط آبفای استان كرمان، 849 روستا از روستاهای تحت شبكه آبرسانی، با مشكل كمبود آب مواجه خواهند شد كه 548 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند و برای حل مشكل آبرسانی به این روستاها باید به وسیله تانكر و یا اجاره چاه های آب های كشاورزی تامین آب این مناطق را انجام دهیم كه برای این مهم 38 میلیارد و 800 میلیون تومان پول نقد نیازمندیم.

اختصاص 8 حلقه چاه برای كاهش تنش آبی شهر كرمان
مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان كرمان تصریح كرد: شهرستان كرمان تنش آبی دارد، بنابراین 8 حلقه چاه برای جبران كمبود آب كرمان اختصاص دادیم تا بخشی از آب شرب شهر كرمان از این بخش تامین گردد.

"ابراهیم علیزاده" در كارگروه سازگاری با كم آبی اظهار داشت: میزان بارندگی استان كرمان در سال 95-96 حدود 178 میلیمتر بوده است و از مهر سال قبل تا كنون 123 میلیمتر است، و با عنایت به اینكه فصل بارندگی سال جاری به آخر رسیده است بنابراین امسال بدترین سال به لحاظ میزان بارندگی بوده است.

وی بحرانی ترین استان های كشور در چند ماه اخیر به لحاظ بارندگی را كرمان و سیستان و بلوچستان ذكر كرد و اضافه كرد: استان كرمان 4 سد در حال بهره برداری دارد كه در سال قبل میزان ورودی سدهای استان در سال قبل یك میلیارد و 300 میلیون متر مكعب و امسال 114 میلیون متر مكعب بوده است. میزان خروجی سدهای استان در سال قبل حدود یك میلیارد متر مكعب و امسال 192 میلیون متر مكعب بوده است.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان كرمان 372 میلیون متر مكعب را ظرفیت سدهای استان كرمان دانست و بیان كرد: برپایه مطالعاتی كه در مورد وضعیت آب كشور صورت گرفته است مشكلات آبی شامل توازن بخش های مختلف، مصرف بی رویه آب، ورود آلاینده ها، ساختار ناكارآمد اقتصاد آب، تغییر اقلیم، تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب و... ذكر شده است.

وی با اشاره به راهكارهای برای مناطق مختلف كشور برای عبور از كم آبی كشور متفاوت ارائه شده است، اظهار نمود: اجرای طرح های كاهش مصرف آب، توسعه بازارهای آب، طرح همیاران آب همچون نسخه های است كه برای استان كرمان پیچیده شده است.

علیزاده به مصوبات هیات وزیران اشاره نمود و اضافه كرد: تشكیل كارگروه ملی سازگاری با كم آبی، توزیع كمبود آب در مصارف مختلف، برنامه ریزی لازم برای انطباق الگوی كشت، نظارت بر عملكرد پیش رفت كارگروه های استانی، همچون مصوبات هییت وزیران برای مقابله با بحران كم آبی هستند.

كرمان به 108 حلقه چاه برای عبور از تنش آبی نیاز دارد
مدیر عامل آب و فاضلاب استان كرمان با اشاره به بحران آبی استان كرمان خاطرنشان كرد: در حوزه شرب كلانشهر كرمان به 108 حلقه چاه آب برای گذراندن تنش آبی نیاز داریم.

"علی طاهری" عصر امروز 10 خردادماه در كارگروه سازگاری با كم آبی اظهار داشت: 56 درصد جمعیت استان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند.

وی با اشاره به بحران آبی استان كرمان خاطرنشان كرد: باید برنامه های كوتاه مدت و بلندمدت برای عبور از تنش آبی داشته باشیم. پیك مصرف آبی ما تیرماه و مردادماه است كه باید تدابیر لازم برای عبور از آن اندیشیده شود.



1397/03/11
12:11:27
5.0 / 5
4641
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز