قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت ام آی جی تی: قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر كاهش صادرات ونزوئلا افزایش یافت تا بخشی از ضرر روزهای گذشته را جبران كند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۵.۶۹ دلار در هر بشكه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریكا با ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۵.۱۱ دلار در هر بشكه رسید. نفت آمریكا روز چهارشنبه با ۱.۲ درصد كاهش، در ۶۴.۷۳ دلار در هر بشكه بسته شده بود.

طبق آمار رویترز، ونزوئلا كه یكی از اعضای اوپك است، حدودا یك ماه در ارسال نفت به مشتریانش از بندر صادرات نفت اصلی خود عقب است. این تاخیر به حدی جدی است كه شركت PDVSA به بعضی از مشتریانش اعلام نموده ممكن است شرایط اضطراری اعلام نماید كه به این شركت امكان خواهد داد قراردادهای خویش را موقتا متوقف كند حتی اگر مشتریانش شرایط تحویل جدید را نپذیرند.

به گفته شی جیانرویی، تحلیلگر ارشد نفت در شركت "جی ال سی"، تغییرات عرضه اوپك بزرگترین ابهام در بازار نفت مانده است. مشكلات عرضه ونزوئلا در شرایطی پیش آمده كه اوپك و متحدانش به منظور حذف مازاد عرضه در بازار، به اجرای توافق كاهش تولید نفت ادامه می دهند.

این گروه مقرر است اواخر ماه میلادی جاری به همراه هم پیمانانش شامل روسیه در وین دیدار كند تا سیاست تولید نفت خویش را مورد بازنگری قرار دهند.

عراق اعلام نموده كه افزایش تولید، گزینه مطرح نیست زیرا بازار باثبات بوده و قیمتها مناسب هستند. اظهارات دومین صادركننده بزرگ اوپك همزمان با خبر درخواست غیررسمی آمریكا از اعضای اوپك برای افزایش تولید عنوان شد.

خارج از اوپك، همچنان نشانه هایی از تولید رو به رشد مشاهده می گردد. تولید نفت آمریكا هفته گذشته به ركورد ۱۰.۸ میلیون بشكه در روز صعود كرد كه رشد ۲۸ درصدی تولید این كشور طی دو سال اخیر را نشان داده است.

افزایش تولید آمریكا كمك كرده اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت به بیش از ۱۰ دلار در هر بشكه برسد.

تولید آمریكا به سطح تولید روسیه كه حدود ۱۱ میلیون بشكه در روز است نزدیك می گردد و بزودی آمریكا به بزرگترین تولیدكننده نفت جهان تبدیل می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریكا نشان داد ذخایر نفت این كشور در هفته منتهی به اول ژوئن، ۲.۱ میلیون بشكه در روز افزایش یافت و به ۴۳۶.۶ میلیون بشكه رسید.




1397/03/17
20:23:32
5.0 / 5
4811
تگهای خبر: اوپك , تولید , تولید نفت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز