تشخیص برق دزدی با سیستم ساخت محققان دانشگاهی

تشخیص برق دزدی با سیستم ساخت محققان دانشگاهی ام آی جی تی: سیستم ارسال و دریافت داده بر روی كنتورهای دیجیتال با هدف تشخیص برق دزدی، توسط محققان دانشگاه ایلام طراحی و بعنوان یكی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشور ارائه شد.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، این سیستم شامل سه قسمت اندازه گیر جریان نصب شده بر روی كابل مشتركین در نقطه اتصال به شبكه، افزونه هوشمند نصب شده روی كنتور و ثبات نصب شده در تابلوی ترانسفورماتور است.

این سیستم علاوه بر اینكه قابلیت تشخیص برق دزدی را دارد، قابلیت قرائت از طریق دور مصرف مشتركین و همین طور ثبت و انتقال اطلاعات ترانس به مركز و امكان قطع و وصل كنتورهای مشتركین را داراست؛ در حقیقت این طرح علاوه بر قابلیت كشف برق دزدی، دو خاصیت ایجاد بستر ارتباط دو طرفه با كنتور مشتركین و قابلیت مانیتورینگ پست های توزیع را باز دارد.

تعریف این پروژه كه با عنایت به مشكل اصلی صنعت توزیع برق در استان ایلام انجام گرفته است، سبب طراحی و ساخت یك ثبات هوشمند با قابلیت ارتباط چندگانه شده است.

این پروژه منتهی به ایجاد قابلیت ساخت انواع تجهیزات اندازه گیری شده و هم اكنون منجر به عقد چند قرارداد جدید برای ساخت نمونه های ثبات و كنتور به سفارش شركت های دیگر شده است و كل فرایند طراحی و ساخت با همكاری دانشجویان دانشگاه ایلام انجام گرفته است.

یكی از دستاوردهای این پروژه بومی سازی دانش اندازه گیری و انتقال اطلاعات بوسیله بی سیم بوده كه هم اكنون در چندین پروژه تحقیقاتی و صنعتی دیگر در حال انجام می باشد.




1397/11/30
13:56:19
5.0 / 5
5151
تگهای خبر: سیستم , شركت , صنعت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز